PRAKTISK INFORMATION

På standen:

I vil få tilbudt en afmærket stand på ca. 2x2 meter = 4 m2. På standen vil der være trådløst internet og strøm til rådighed.
Vi vil stille et bord* til rådighed, som I er meget velkomne til at dekorere med billeder, grafik eller andet fra projektet. I er velkomne til at medbringe Roll-ups. *
Hvis I gerne vil inddrage elever på standen, skal der tages højde for standens størrelse. Vi anbefaler et maks. på 6 elever om dagen ud over udstillerpersonalet.
Der tilbydes gratis vand og kaffe til alle udstillere i åbningstiden.

Fremtidens scene:

I café-området i Musikhuset vil der være en scene, hvor I har mulighed for at præsentere jeres projekt og arbejde. På scenen vil der være lydanlæg og projektor.
Præsentationerne må maksimalt have en længde på 10 minutter. Der er frie rammer for jeres præsentation, så I kan lave netop den præsentation, som passer til jeres projekt. I kan derfor fx inddrage elever, afspille en film eller anden form for optræden.
Har du spørgsmål angående jeres præsentation, kan I kontakte:
Signe Schmidt Rye:
M: sisr@ucl.dk
T: +45 40329296

Udstillingsområde

Udstillingen ”Fremtidens kompetencer – læringsteknologi i praksis” udstiller i Musikhuset. Messen afvikles i Scandinavian Congres Center og Musikhuset Aarhus d. 18. og 19. april 2018.

Åbningstid

Onsdag den 18. april 2018: 09.00 - 16.00
Torsdag den 19. april 2018: 09.00 - 16.00
Afsluttende foredrag: I er meget velkomne til at deltage i messens afsluttende foredrag fra kl. 16-17.00 i Musikhusets lille sal.

Stand

I vil inden messen få tilsendt udstillingsinformation, hvor det vil fremgå, hvilken stand I har fået tildelt. Ved messens afslutning skal opklæbede klistermærker, plakater m.m. tages ned. Der må ikke bruges tape på stengulvet i Musikhuset.

Standevents

Hvis I påtænker en ekstraordinær aktivitet/standevent aftales dette senest fredag den 31. marts 2018 med:

Tina Agesen Pagh,
T: 87552704, E: tap@via.dk

eller

Signe Schmidt Rye
E: sisr@ucl.dk
T:+45 40329296

Parkering

Der er mulighed for parkering ved Scandinavian Congress Center/Hotel Radisson/Musikhuset

Ved parkeringsanlægget skal man trække en indkørselsbillet for at komme ind. Denne billet bruges kun til timeafregning i automaterne.

Hvis man på messen køber en udkørselsbillet, skal man blot smide indkørselsbilletten ud.

Én udkørselsbillet kan benyttes til én udkørsel. Udkørselsbilletter kan købes i messecaféerne til kr. 60,- pr. stk.

Af- og pålæsning ved Musikhuset

Musikhuset, Aarhus, Thomas Jensens Allé 2, 000 Aarhus C

Forplejning for udstillere i Musikhuset

I kan bestille følgende:

Onsdag:
Frokosttallerken inkl. 1 sodavand og kage "to go"
DKK 250,- (inkl. moms)

Torsdag:
Frokosttallerken inkl. 1 sodavand og kage "to go"
DKK 250,- (inkl. moms)

Forplejningen bestilles ved BIGINI medio februar 2018.

BEMÆRK: I caféen er det muligt at købe af caféens øvrige udbud.

Skolemessen gi'r gratis kaffe, te og vand til udstillere.

Tilmelding

- I skal tilmelde jeres projekt på http://skolemessen.dk/projekter
- I tilmeldingsproceduren skal I tilmelde delt antal personer med navn, som skal stå på standen.
- Herudover skal I vælge det ca. tidspunkt, I gerne vil på scenen
- I skal beskrive jeres projekt i en manchet, så vi senere kan promovere jeres projekt på vores hjemmesiden.

Når I ankommer til messen vil der i jeres udstillerkuvert ligge hangere med adgangstegn/navneskilte.

Garderobe

Der vil være mulighed for at hænge overtøj på 2. sal i lagerområde. Området er ikke bemandet.

Overnatning

Vi har forhåndsreserveret hotelværelser på:

Radisson Blu Scandinavia Hotel (samme bygning som
Scandinavian Congress Center)

Værelser koster 1.335 kr. pr. nat inkl. morgenmad.

Bestil og betal værelser direkte ved at følge dette link:Værelser Skolemessen 2018

Værelserne bookes efter "først til mølle" - og skal være bestilt senest den 1. april 2018.
I kan selvfølgelig overnatte på et af byens andre hoteller. 

Bannerreklamer på skolemessen.dk

Der er mulighed for at tilkøbe bannerannoncer til visning på forsiden af skolemessens hjemmeside.
Læs mere

Standværter

Fra tirsdag kl. 16.00 er der standværter til rådighed for udstillerne i messeområderne.

IT kapacitet

Der er trådløst netværk til rådighed ved alle standene.

Depotrum

Der er lagerplads til rådighed i Musikhuset på 2. sal, hvortil der er elevator samt transportvogne. Hver udstiller har rådighed over et areal på én kvm. Hvis der er behov for yderligere plads til opbevaring, er de på udstillerens egen foranledning og regning.

Kontakt evt.
Tina Agesen-Pagh, tap@via.dk

Forsikringer

Udstiller er selv ansvarlig for de nødvendige forsikringer, herunder ansvars- og tyveriforsikringer, til dækning af medbragt stand- og udstillingsmateriale.

Standudstyr

Hvis I har brug for andet standudstyr end det tilbudte, kan det bestilles på egen regning hos vores udstillingsfirma, BIGINI:

Kontakt:
Allan Ørslund
T: +45 20 77 79 30
E: allan@bigini.dk

Birgitte Schmidt,
T: +45 2248 0930
E: birgitte@bigini.dk

Connie Jung
T: +45 28 40 05 27
E: Connie@bigini.dk

Ole Tødt
T: +45 42 30 43 50
E: ole@bigini.dk

Opstilling

Der er adgang til standområderne fra tirsdag kl. 16.00, hvor alle stande er klargjorte af Bigini.

Mad og drikkevarer

Der må ikke udleveres mad og drikkevarer fra standen uden en skriftlig forhåndsaftale om betaling med Musikhuset.
Kontakt tap@via.dk for yderligere information om en evt. betalingsaftale.

Rengøring

Der bliver støvsuget og tømt papirkurve på standene og i gangarealerne tirsdag og onsdag aften.

Nattevagt

Der bliver låst til udstillingsområdet samt tilkoblet alarm. Husets alarmselskab tjekker huset/området i løbet af natten.

Oprydning

Standene skal af den enkelte udstiller være totalt ryddet for materialer og affald senest torsdag kl. 22.00.

Skolemessen på Twitter

Under messen kan du bruge #Skolemessen til at promovere din tilstedeværelse, dit produkt, konkurrencer eller andet interessant.

Der er opstillet tre dedikerede skærme rundt om i messeområdet. Herpå kan besøgende se de tweets, som er tagget #Skolemessen på en såkaldt twitterwall.

Er du ikke hjemmevant på Twitter, kan du på begge messedage altid få hjælp hos os. Kontakt Mikkel Aslak på 87 55 27 13.

Aflevering/afhentning af varer

Musikhuset

Hvis materialer skal sendes, skal det sendes til:
Musikhuset, Aarhus
Thomas Jensens Allé 2
8000 Aarhus C
Vedr. Skolemessen den 18. og 19. april 2018
Firmanavn: XX
Stand nr.: XX

Hvis udstillere/opstillingsfirmaer/fragtmænd skal aflevere/hente:
Adresse: Thomas Jensens Allé 2, 8000 Aarhus
Udstillerne sørger selv for at bestille vognmand til returvarer, der pakkes og påføres standnummer/firmanavn samt tydelig leveringsadresse.

Alle varer skal være afhentet senest torsdag den 19. april 2018 kl. 22.00.

Varer, der ikke er fjernet, fjernes af Musikhuset. Prisen er kr. 3.000,- pr. stand, som efterfølgende faktureres den enkelte udstiller.

Force majeure

Ved uforudsete hændelser udenfor Skolemessens kontrol, som strejke, lockout, blokade, brand eller terror, hæfter Skolemessen ikke økonomisk for eventuelle mangler eller forsinkelser i opfyldelsen af arrangementet over for den enkelte udstiller, ligesom udstillerne ikke kan kræve kompensation for udgifter vedrørende standleje, standopbygning, annoncering m.v., hvis uforudsete hændelser nødvendiggør en aflysning.

Ret til ændringer forbeholdes.

Kontanter

Skolemessen kan desværre ikke tilbyde hævning af kontanter. Der henvises til hæveautomater i byen. 

Øvrige informationer

For yderligere informationer kontakt: 

Rasmus Bergstedt, rabe@via.dk, 8755 2734 - Projektleder
Tina Agesen-Pagh, tap@via.dk, 8755 2704 - Sekretariatet

;